Waarom kost een ruimtereis organiseren zo veel geld?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ter bedenking en ter verduidelijking, kunnen degenen die alles bouwen en zo niet gewoon minder geld vragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij ruimte reizen door burgers of professionelen:
- Geen concurrentie;
- Geen massa vervoer;
- Geen wettelijk maximaal tarief;
- Geen subsidie;
- Duur materieel, dure materialen en energiebronnen;
- Veel energie nodig om uit de dampkring te raken;
- Veel lessen nodig om te wennen aan de condities in de ruimte;
- Dure installaties om de condities in de ruimte, voor de cursisten, na te bootsen;
- Elke ruimtereis is op maat gemaakt voor het doel dat men ervoor heeft gekozen;
- De opleiding van de astronauten is duur;
- Dure computersystemen nodig;
- Duur personeel op de grond om de boel in de gaten te houden;
- Duur voedsel, zuurstof, voorzieningen voor ontlasting etc;
- Dure onderzoeken zijn er aan voor afgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de huidige Boeings en Airbussen nog steeds hun limieten hebben. Wil je hoger dan ben je aangewezen op speciale voertuigen, en die zij duur......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet hoeveel energie er gedissipeerd wordt... Dat kost duiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
STOP MET ONZINNIG TE ANTWOORDEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InVinoVeritas... Melden...
Omdat niemand op zijn plaats kan blijven zitten. Ze ontsnappen met zijn allen aan de zwaartekracht. Probeer dat maar eens te registreren en in goede banen te leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kosten voor dergelijke ruimtereizen zijn veel te hoog. Het probleem voor de commerciële organisaties die dit soort reisjes willen gaan organiseren, zit 'm in het feit dat ze afhankelijk zijn van materiaal dat moet worden geleverd door NASA en die doen dat niet, dat weet ik zeker. NASA is in Amerika eigenlijk een soort ministerie voor Ruimtevaart - en ze zitten ook in Washington. Die zijn niet geïnteresseerd in geld verdienen, die denken niet commercieel. En zonder het NASA-spul zijn zulke reizen onbetaalbaar, nu en ook in de toekomst.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom kost dat dan zo veel als ze niet in geld (zouden) geïnteresseerd zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens het ruimteschip van Virgin is geheel met eigen geld gebouwd, en werkt op een veel eenvoudiger manier dan wat de NASA of wie dan ook ooit heeft ontwikkeld.