In het spel Black Ops kan je naar de maan, maar als er geen zuurstof is er minder zwaartekracht natuurlijk. Als er wel zuurstof is zweef je niet meer?

Op de maan heb je minder zwaartekracht natuurlijk maar dat kan je toch niet na situeren door zuurstof toe te voegen of is dit omdat het een spel is. Dit is trouwens alleen in de afgesloten kamers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je naar de maan? :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder raket! In de laatste DLC Rezurrection krijg je 5 extra zombies mappen waaronder Moon.

Het beste antwoord

Zuurstof heeft geen invloed op de zwaartekracht. Andersom wel een beetje. Een planeet of maan met weinig zwaartekracht heeft te weinig kracht om een atmosfeer vast te houden.
Lucht zorgt voor luchtwrijving, dus dat zou invloed kunnen hebben op hoe je beweegt, maar het zou je niet zwaarder maken (juist lichter, omdat je lucht verplaatst, denk maar aan hoe je onder water bent).
In science fiction is er vaak een vorm van kunstmatige zwaartekracht, wellicht is dat aanwezig in afgesloten kamers.
Een andere mogelijkheid is dat er magnetische schoenen worden gebruikt die niet werken op het maanoppervlak.
Als laatst is natuurlijk de mogelijkheid dat de makers van het spel er niet over nagedacht hebben en de virtuele natuurwetten aanpassen om de gameplay te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/nieuws/81941/bouw-van-starship-enterprise-gelijkend-ruimteschip-is-mogelijk.html
Hier zeggen ze dat er een kunstmatige zwaartekracht van 1g kan worden gecreëerd door iets rond te draaien alleen werkt dit niet op de maan. Ik denk dat het puur is omdat het anders niet te spelen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Dat artikel had ik gelezen. Dit is volgens mij de enige vorm van kunstmatige zwaartekracht die wij nu kunnen gebruiken. Maar in science fiction gebruiken ze ook andere technieken die (nog) niet kunnen.

Andere antwoorden (1)

Het is een spel. De hoeveelheid zuurstof is niet van invloed op de zwaartekracht.Ook niet in afgesloten kamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou er buiten het spel een manier kunnen zijn om de zwaartekracht te manipuleren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@woods: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gravity
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@woods rotatie