Wat zal er gebeuren als alle satellieten het begeven?

Door bijvoorbeeld een zonnevlam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gaan Tomtom, Garmin, etc. failliet.
Totdat er weer nieuwe sattelieten zijn, of totdat er alternatieve systemen bedacht en uitgerold zijn.

Het beste antwoord

Daar moet eens over nagedacht worden.
Geen TV meer, de meeste buitenlandse verbindingen gaan via satelliet.
Beperkt internet, enkel wat buurlanden enzo, geen USA meer.
Geen intercontinentale telefoons meer.
Geen of beperkte weerberichten.
Geen GPS meer.

Je kan hier de USA beurs online volgen. Dat zou niet meer kunnen. Per telefoon ook niet. De oude kortegolfzender uit de kelder opvissen. Of de oude onderzeese kabels gebruiken.

Onze moderne wereld hangt aan een draadje. Het is goed dat je daar eens over nadenkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Internet hangt inderdaad aan een draadje, zowat alles gaat via onderzeese kabels, net als telefonie. Dat blijft dus wel werken zonder satellieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat internet (bij ons) weinig hinder zal ondervinden. Behalve dan in die landen waar er nog geen kabels zijn en waar men schotels gebruikt om te internetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit goede antwoord!

Andere antwoorden (4)

Geen GPS, tv, sateliettelefoon, militaire inlichtingen, wetenschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te voorspellen. Buiten de hierboven genoemde effecten ziet men de grootste satelliet van alle,n.l. de maan over het hoofd.
Wat er gaat gebeuren als deze vernietigd zal worden,zal pas duidelijk worden als dat idd gebeurt.
Het verdwijnen van de getijden zal wel een van de minste gevolgen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal er behoorlijke paniek uitbreken, want bij het neerstorten verbrand niet alles van ze in de dampkring en zal het brokstukken regenen, met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Satellieten worden voor veel zaken gebruikt.

Maar wat zou je er zelf snel van merken; geen GPS navigatie, internationale/digitale TV en Radio meer. Voorspelling van het weer wordt veel onnauwkeuriger. Grote delen van Internet slechter bereikbaar. Vlieg- en zee(vracht)verkeer wordt ernstig bemoeilijkt.

Daarnaast kunnen we heel veel wereldwijde zaken niet meer volgen en bewaken zoals; stormen, overstromingen en tsunami's, ontbossing, klimaat, zeestromingen, ozonlaag, poolkappen etc.