Wat kun je allemaal onderzoeken aan een zelfgebouwde raket? kan iemand helpen met het bedenken van onderzoeksvragen?

wij zijn leerlingen uit 6vwo en moeten dit jaar een profielwerkstuk maken. het onderwerp van ons pws is de raket. we zijn van plan zelf een raket te bouwen en die te lanceren. weet iemand goede deelvragen/onderzoeksvragen? en wat er allemaal mogelijk is te onderzoeken?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is duur hoor! Onderschat dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat had je zelf al bedacht? Voorkauwen is makkelijk maar leer je niet veel van. En het is vast niet de bedoeling van je docent geweest dat je de antwoorden hersenloos natypt. Voor raketten zelf te maken zie: http://www.instructables.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we dachten zelf om de snelheid, hoogte, energie te bepalen en welke krachten een rol spelen. we denken dat dit niet voldoende is, vandaar dat we opzoek zijn naar andere ideeën.

Antwoorden (1)

1. Welke natuurwetten maken het mogelijk dat een raket uberhaupt kan vliegen?
2. waarom kunnen we op deze natuurwetten vertrouwen
3. hoe nauwkeurig zijn ze
4. welke afstand moet de raket afleggen en hoeveel brandstof is er dan nodig?
5. wat kan er mis gaan (rampenplan)(vooruit kijken)
6. met welk doel stuur ik de raket de lucht in
7. hoe zorg ik dat de raket weer heel en veilig terug komt op aarde.
8 wat zijn de geraamde kosten.
9 moet ik een verzekering afsluiten tegen schade bij inslag bij 3e
10. kan er ook schade aan het milieu veroorzaakt worden
11. hoeveel mensen zij er nodig.?

enz.

succes