hoe kan de zon in het westen opkomen?

In oude egyptische teksten heeft met het over een tijdperk waar de zon nog opkwam in het westen en onder ging in het oosten. Ook toekomst voorspellingen hebben het over en tijd dat de zon weer opnieuw op zal komen in het westen en onder zal gaan in het oosten.
Als deze verandering zou plaatsvinden Wat is daar voor nodig om dat te laten gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Dat gebeurt als de polen omdraaien, een fenomeen dat zich eens in de zoveel duizend jaar voordoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met een botsing door een klein hemellichaam zoals een maan zou het misschien wel lukken om de draairichting van de Aarde te veranderen, maar ik denk dat de mensheid dat niet zou overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds het ontstaan van de aarde draait deze dezelfde kant op. Er is dus nooit sprake geweest van een zonsopgang in het westen. De draaiingsrichting van de aarde kan alleen veranderen door een enorme impuls van buitenaf, zoals bijvoorbeeld een botsing met een ander hemellichaam. Hierbij zou echter zoveel energie vrijkomen dat al het leven op aarde vrijwel zeker zou worden weggevaagd.

Heinzzz schrijft dat de polen van de aarde eens in de zoveel duizend jaar omdraaien. Dit betreft echter niet de geografische, maar de magnetische polen!! Als dit gebeurt wijst je kompas de andere kant op, maar de zon komt nog steeds in het oosten op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Zon in het Westen :dat is je reinste onzin. Dan zou de Aarde haar baan rond de zon 180° moeten keren : is nooit gebeurd. Of dan zou de Aarde zelf in de andere richting om zijn as moeten draaien : ook nooit gebeurd.
De oude Egyptenaren waren al zeer goed op de hoogte van de windrichtingen overigens , gebaseerd op de poolster.
Wanneer de Egyptenaren het hebben over vroeger , dan spreken ze in een vorm van hoogstens enkele duizenden jaren.
Maar misschien bestond er in Egypte ook een vorm van occultisme .... Mev. Blavatsky van een Theosofische school lijkt daar naar te verwijzen.
Vroeger konden mythes levendig gehouden worden : zoals zwerfplaneten en mogelijks ook zonnecapriolen , maar met de huidige wetenschappelijke inzichten weten we dat het 'mythes' zijn en niets meer.

Toegevoegd na 46 minuten:
Soms zitten mythes zo vast in een overtuiging , dat het een soort van waanrealiteit wordt.
Moslims 'geloven ' dat hun God , de Maan in tweeën brak voor de ogen van Mohammed (ongeveer 1500 jaar geleden).
Niemand in de wereld , behalve volgelingen hebben dit gezien.
Zulke wetenschappelijk onverantwoorde 'nonsens' is in de Islam een waarheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je toevoeging betreft: is dat niet een beetje inherent aan geloof? In de christelijke bijbel staan ook veel knap ongeloofwaardige staaltjes als je ze wetenschappelijk bekijkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar die zijn niet gedateerd , dus moeilijk na te trekken.
De' maansplitsing ' kan ik op één paar jaar bepalen : tussen 610 en 630 na concurrent.
Dat gaat ooit gebeuren voor de dag des oordeels, daar gaat Allah voor zorgen, en uiteindelijk word er in een keiharde gouden hoorn geblazen die iedereen hoort en dan is het de einde van de wereld
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De draairichting van de aarde wordt in 1 week omgekeerd.
De eerste 3 dagen wordt de huidige rotatie 'geremd', daarop volgt de Dag des Oordeels,
de daarop volgende 3 dagen wordt de rotatie weer 'opgestart' maar in omgekeerde richting. Het Aquariustijdperk is dan begonnen.
Het remmen en opstarten gebeurt door het 'scheppende licht' (licht is ook deeltjes en daarmee geschieden deze acties), in de bijbel wordt dat de 'heilige geest' genoemd.
Het Aquariustijdperk is een tijdperk waarin de aarde met z'n leven geperfectioneerd zal worden, o.m. is er vanaf dag 1 geen misdaad meer en oorlogen zijn onmogelijk.