Wat zijn de nadelen als de aarde sneller gaat draaien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat aan het gebeuren dan? :s

Antwoorden (10)

ja de dagen worden korter. dat is niet erg maar het weekend ook!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je word snel oud...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij gaat ons hele systeem dan overhoop

ik heb trouwens ooit gelezen dat de aarde niet steeds sneller maar steeds LANGZAMER gaat draaien, tgv de getijden die het gevolg zijn van de maan.

Wij gaan echter niet meemaken dat een dag meetbaar langer duur, het gaat gelukkig HEEL langzaam.

Toegevoegd na 8 minuten:
hierbij nog een aantal aardige links, het schijnt dat de zon ook invloed heeft (1/1000 sec per etmaal) en ergens anders vond ik 1 uur erbij per 150 miljoen jaar maar ik weet niet of dat wetenschappelijk bewezen was
13 jaar geleden
Dat iedereen dan "Hans Klok"-haar krijgt en iedereen misselijk wordt!!!

Maar idd hij gaat heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam langzamer!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zooooooooooooooooo langzaam??:O
Vooreerst : sneller draaien?
Rond haar eigen as?
Rond de Zon?
Rond de Melkweg ....en verder.
De Aarde draait vlugger om haar eigen as dan twee jaar geleden. (door de aardbeving in Chili ) ,maar dit gaat over honderdsten van seconden. We zullen er dus niets van merken . (Het is niet onmogelijk dat de Aarde ook een factie trager zou draaien op een gegeven moment ( De Drieklovendam in China , zou daar voor verantwoordelijk kunnen worden)
Trouwens niemand ‘voelt’ dat wij draaien.
Gevolgen zouden kunnen zijn (in minieme mate) : dat de dag een fractie korter wordt . Dat de klok en bijbehorende systemen (kalender) ontregelt wordt. Verder weinig . Onze buurplaneten draaien ook om hun as met een andere snelheid. Moest de Aarde tienmaal vlugger rond haar as draaien… dat zou wel implicaties met zich brengen : maar grote verschillen zijn nog nooit geconstateerd en zijn onwaarschijnlijk.
De Aarde draait ook om de Zon in 365,26 dagen. Dit wordt bijgesteld om de vier jaar (schrikkeljaar) en wordt heel soms nog eens bijgesteld ( is onlangs gebeurd ....herinnert U zich die extra seconde op Oudejaar). Maar ook hier zou er niks bijzonder gebeuren zolang alles binnen proporties blijft. De aantrekkingskracht tussen Aarde en Zon zorgen voor een vrij constante beweging.
Hypothetisch is het wel mogelijk dat wij uit koers geraken ... bijvoorbeeld bij het binnendringen van een andere ster in ons Zonnestelsel ....en dat zal ooit gebeuren .... maar dat zal niet voor de eerste 100 miljoen jaren zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
link : draaien van de Aarde
link 2 :Aarde draait vlugger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook eens ergens gelezen dat de aarde met een snelheid van 30km/s om de zon draait! Raar dat mensen dan nog misselijk worden van een achtbaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , De Aarde draait (op de hoogte van Benelux) met een snelheid van 270 meter per seconde om haar as. De Aarde draait met een snelheid van ongeveer 30km per seconde om de Zon.
Ons Zonnestelsel draait met een snelheid van ongeveer 220 km per seconde in de Melkweg.
Onze Melkweg verplaatst zich ook nog eens razendsnel in clusters.
Die clusters verplaatsen zich dan weer razendsnel en er zijn nog grotere omwentelingen die nog niet berekend zijn.Wij worden als het ware voortdurend door elkaar geschud .
Maar we merken er op Aarde niets van (tenzij planeten en sterrenstand)
Als de rotatie veel langer duurde, zou de kant van de aarde die naar de zon gericht was gloeiend heet worden terwijl de andere kant zou bevriezen.

Als de dagen daarentegen korter waren en misschien maar een paar uur zouden duren, zou de snelle rotatie van de aarde aanhoudende stormen en andere schadelijke effecten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dood en verderf... Verstoring van een systeem dat over miljarden jaren is geëvolueerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneller om zijn as?

Het verschil in aantrekkeingskracht op de evenaar t.o.v. de polen worden groter.
Rond de evenaar is de middelpuntvliedende kracht het grootst du daar zal je gaan merken dat je minder zwaar gaat worden dan op bijvoorbeeld de noordpool. Dagen en nachten volgen elkaar sneller op, planten zullen sterven en andere weer beter groeien.
Alles al zich opnieuw aan moeten passen. Als alles tenminsten binnen redelijke grenzen blijft.
Denk eens aan de getijden en atmosfeerstromen (het weer).
13 jaar geleden
Daar weet ik wel een goede grap over.
Wat gebeurt er als de aarde 30x zo snel gaat draaien?
Dan zijn de vrouwen iedere dag ongesteld en dan krijgen wij (de mannen) iedere dag salaris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan word je sneller ouder