Hoe wordt Nederland tegenwoordig omschreven in de geschiedenis / aardrijkskunde lessen in het buitenland?

Gaat het nog steeds over klompen, molens en koeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag:)

Het beste antwoord

De vrijheid die door Nederlanders als een fundamenteel recht gezien worden (neem drugsgebruik of euthanasie). Ook de haven van Rotterdam wordt regelmatig aangehaald in buitenlandse lessen, evenals onze strijd tegen het water (zeewering) en bijvoorbeeld onze woonboten, futuristische ideeën voor steden op het water en de deltawerken (wat internationaal gezien wordt als één van de zeven moderne wereldwonderen, vergelijkbaar met het opera house in Sydney, de Golden Gate brug in San Francisco en de eifeltoren). Nederland staat bij onze West-Europese buurlanden ook bekend om Geert Wilders, maar in de rest van de wereld zal hij niet zo heel snel in het nieuws verschijnen. Een hele enkele buitenlander zal de politieke moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook nog herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is tegenwoordig een beetje bijzaak, het gaat nu vooral over water, plat land en... Wilders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van de klompen en koeien is achterhaalt, Nederland telt steeds meer mee als het land van de dijken bouwers en de scheepsbouw is ook nog goed in trek bij de buitenlanders. Wij hebben en hadden iets met water en dat weten ze in het buitenland ook steeds beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was laatst in Hongarije,en sprak daar een man die hier een jaar gewerkt had.
Ik vroeg hem wat vond je van de Nederlanders.
Hij zei nou ik heb er weinig gezien.
Nou had hij in de buurt van de randstad gewerkt.
Maar over het algemeen vindt iedereen Nederland een schoon land,met mooie huizen,en weilanden met veel groen.
Maar de Nederlandse politiek,dringt ook langzaam in het buitenland door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ook de vrije handel in drugs is in het buitenland heel erg bekend. Ze hebben een beeld dat je overal op elke hoek van de straat en koffishop hebt. (Waarschijnlijk in plaats van al die molens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoge welvaart, stabiele economie, iedereen fietst, goede gezondheidzorg, drugsgebruik, euthanasie, multicultureel en deltawerken.

En niet te vergeten de enige 17de eeuwse scheepswerf in de wereld, genaamd de Bataviawerf in Lelystad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fransen beschrijven Nederland als een klein westers landje dat gedeeltelijk uit de zee is ingepolderd .
Historisch een land van kooplieden en zeevaarders , die op unieke wijze het strenge protestantisme en openheid laten samen vallen.