wat is het verschil tussen de savanne en steppe?

en dan bedoel ik vooral qua klimaat, neerslag, temperatuur en het klimaatsysteem van köppen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
16.5K

Antwoorden (1)

Er belangrijkste verschil tussen een steppe en savanne is de plaats waar het zich bevindt . Savannes liggen dichter bij de evenaar en zijn warmer dan steppen . Omdat het dichter bij het regenwoud betekent dat ze twee belangrijke seizoenen : een hete , natte zomer en een marginaal koeler , maar veel droger winter . Steppen , daarentegen , liggen verder van de evenaar en in beschutte gebieden . Dit betekent dat de neerslag krijgen ze gelijkmatig verspreid over het jaar . Minder grote planten kunnen wortelen onder zulke droge omstandigheden . Omdat verder van de evenaar betekent ook koudere omstandigheden , en in sommige noordelijke steppen , sneeuw , in plaats van regen , is gebruikelijk .
fremar