Hallo, onze vraag is: Wat zijn de gevolgen/ effecten van het broeikaseffect en wat kun je hier aan doen om het te verminderen.

SCHOOLOPDRACHT

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is heel veel over te vinden als je even een klein beetje je best doen met google. Maar mocht je echt origineel willen zijn... Beweer dan dat je niet in het broeikaseffect geloofd en onderbouw dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schoolopdracht... tja, dan moet je het zelf doen. Ik wil je wel een aanzetje geven. Kijk eens op de sites van milieuverenigingen en wat er op sites van 'grote vervuilers' over het milieu wordt geschreven. Dan kan je beide zienswijzen combineren en er een mooi stukje van maken. succes!

Het beste antwoord

Aangezien het een schoolopdracht is, denk ik dat het de bedoeling is dat je hier iets van leert. Mij lijkt het dan ook het slimst als je hier zelf research naar doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het effect is dat alles verandert op aarde...
Het gevolg is dat de mens op den duur uitsterft als geen oplossing gevonden wordt...

Niemand kan het verminderen... Niemand... Als de olie op is, dan kan iedereen het verminderen, maar eerder niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als deze onzin in je schoolopdracht schrijft, dan krijg je een 1. Ik heb je gewaarschuwd. De mens sterft niet uit als gevolg hiervan. Bangmakerij!
Volgens het IPCC is het zeer waarschijnlijk dat menselijk handelen bijdraagt aan de versnelde opwarming van de aarde. De meest waarschijnlijke verklaring is dat een verhoging van het CO2-gehalte in de lucht, geholpen door waterdamp op grote hoogten (verwaaiende vliegtuigstrepen) een deel van de zonnestraling die de aarde normaal terug zou kaatsen de ruimte in, opnieuw terechtkomt op aarde.
Men verwacht een kettingreactie; het ijspakket op de noordpool wordt kleiner, terwijl juist de kleur wit veel straling terugkaatst en de gebieden waar altijd bevroren grond was veranderen in stinkende moerassen, wat verdere opwarming ook schijnt te versnellen; men verwacht dat methaan (aardgas/moerasgas) een 16 keer zo sterk broeikasgas is als CO2.
Het frappante is dat tijdens winters op de zuidpool zich een grotere ijsvlakte vormt als vroeger, maar dat ijs is dunner.

Het is niet met zekerheid te zeggen of de gemeten opwarming van de gemiddelde temperatuur echt het gevolg is van wat wij doen. We kennen het klimaat door en door, en kunnen meten dat het verandert, maar waarom dat precies is is nog niet helemaal duidelijk.

Als het broeikaseffect plaatsvindt zoals aangenomen kun je het verminderen door minder fossiele brandstoffen te gebruiken (korter douchen, fietsen in plaats van met de bus, niet elk jaar een nieuwe PSP) en door je dat wit te schilderen.

De enige plek in Europa waar de afgelopen jaren een daling van de temperatuur is gemeten is rondom de Spaanse stad Almeria. Dat heeft voor een groot deel met de groenteteelt daar te maken; ook veel komkommers en tomaten die je hier in de supermarkt kunt kopen, groeien daar onder grote vellen wit plastic. Waarschijnlijk doen die plastic vellen dat wat het noordpoolijs altijd deed; het terugkaatsen van zonnestraling, terug de ruimte in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerbelangrijkste gevolg van het broeikaseffect is dat het het mogelijk maakt dat er leven op aarde is. Zonder broeikaseffect zou de temperatuur op aarde zo wisselend zijn dat er geen leven mogelijk is in de zon zou de temperatuur oplopen tot boven de 70 graden Celcius om vervolgens als de zon er niet was te dalen tot ver onder de 50 graden onder nul,geen plant of dier die dat overleeft. Deze feiten staan vast en zijn gemeten op de maan.
Het verminderen van dit effect is niet aan te raden omdat daar de leefbaarheid ook mee verminderd word.
en alle leven behalve een incidentele bacterie uit zou sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip: maak een structuur in je opdracht.

Bijvoorbeeld.

Thema:
Het effect van het broeikaseffect is dat de aarde gemiddeld opwarmt doordat de atmosfeer van de aarde meer warmte vasthoud.

Het effect is dus toename van warmte en dat willen we verminderen.

Hoe:

1. verminder uitstoot van gassen met broeikaseffect (Methaan primair maar ook CO2 en wat andere gassen)
Let op, het effect van Methaan is 20 x zo groot als dat van CO2 maar dat komt niet uit auto's.
(Veel protest tegen CO2 van gewone centrales wordt stiekem gesteund door mensen die kerncentrales willen bouwen. Onderzoek dat in je werkstuk eens)

2. Zorg dat zonlicht wordt teruggekaatst (meer wolken, witte, reflecterende oppervlakken in woestijnen) In een oude kijk staat een experiment hiermee in de Sahara)

3. Haal broeikasgassen uit de atmosfeer. Opslag van CO2 etc. (Zoek op Barendrecht)

4. Koeling. Sla warmte overdag (en in de zomer op) in ondergrondse (water)tanks en laat de warmte pas weer los als het nacht/winter is.

5. Hef belasting op CO2 uitstoot. Dat helpt volgens mij niets, maar de regeringen in Europa en de linkse partijen schijnen zeker te weten dat dit direct effect heeft.

Succes!