As zaterdag geven wij een feest op een eiland op het Paterswoldsemeer. Buienradar geeft 3,9mm aan. Betekend dat het dat de hele dag regent?

Het is 5-jaar huwelijk feest. Men blijft ook slapen in tentjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat hoeft niet persé zo te zijn, het weer heeft het niet altijd goed ;)
Dus het kan ook zonnig worden, maar er is wel kans dat het gaat regenen, en dan kan er 3.9 mm vallen, maar of het dan de hele dag regent is niet zeker te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou piet paulusma maar even bellen , en zeggen dat hij het weer van jullie eiland mag presenteren , wedden dat je dan goed weer hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat?
moeilijk te zeggen, je kunt aan 3,9mm komen door de hele dag motregen maar 1 stortbui kan ook al 3,9mm zijn en dan is het de rest van de dag droog. In deze tijd van het jaar zal het wel om buien gaan dus om de hele dag motregen zou ik me geen zorgen maken maar er is een grote kans dat er ergens op de dag een bui gaat vallen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik zo het weer voor zaterdag bekijk gaat er iets meer dan 3,9mm vallen in Paterswolde en kun je er wel van uitgaan dat er een heel aantal buien voorbij gaan trekken. Zondag wordt nog minder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 3,9 geeft niet aan of het de hele dag regent. Kijk op weeronline en vul groningen in. Op dit moment is het voor zaterdag 90% kans op regen met 5,5 mm op de hele dag. Dat betekent dat het vrijwel zeker gaat regenen. Je kunt ook al kijken naar delen van dag als je naar 48 uur gaat. Dan zie je dat het zaterdagochtend wel wat droger wordt. Vanmiddag kun je zien wat de middag je gaat brengen en vanavond kun je de zaterdagavond zien.

Reken maar op nattigheid maar die 3,9mm zegt niets over wanneer het gaat regenen en of het de hele dag gaat regenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is nu eens een leuke vraag om je eigen weersvoorspelling te testen. Ik doe een POGING. Ik heb op buienradar de coördinaten voor het Paterswoldsemeer ingetoetst (eerste vier cijfers uit wiki, rest zelf ingevuld) 50.630000N EN 59.015000E
Daarna de drie dagen voorspelling bekeken. Gestart en op zaterdag gefaseerd doorgeklikt. Ik denk dat het zaterdag dus mee zal vallen in het hoge Noorden. Ik verwacht zelfs redelijk droog weer met wat zon. Geen schadeclaim indienen hoor als ik er naast zit en het blijkt dat je de schaatsen kunt onderbinden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerrit Hiemstra is er niets bij :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd in hoeverre ik bij benadering goed zat met mijn voorspelling voor het weer rond het Paterswoldse meer op zaterdag 25 augustus 2012? Groet G.Kl