Waar ligt het vijfstatenpunt in de VSA?

In een aflevering van de animatiereeks Simpsons zag ik een scene waarin ze op een punt in Amerika stonden waar 5 staten elkaar raken. Elk van de 5 gezinsleden stond in een andere staat terwijl ze elkaar bij de hand vast hielden. Bestaat dit punt wel echt? Ik vind het niet terug op de landkaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee dat punt bestaat niet echt, er is wel een vier staten punt, zie Bron:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het bestaat niet,dus je kan lang zoeken.
Wel bestaat er een 4-staten punt, waar de staten
Arizona, Colorado, New Mexico en Utah elkaar raken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk "Four corners" ;-)
Zoals op de kaart te zien is is er maar een 4 staten punt dat ik heb omcirkelt. Verder zijn er heel veel drie staten punten omdat de VS eigenlijk met een liniaal is onderverdeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik meen dat er wel een 5 landenpunt is ergens bij Zuidafrika
Zimbabwe namibië en nog een 2 tal landen in elkgeval ergens daar onderin / midden afrika
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies in het midden van: Californië, Mexico, Death Valley, Minnesota, en Maine

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee het bestaat niet echt.Er is wel een 4 staten punt