Papoea is een onafhankelijk land , maar de infrastructuur en de handel zijn nog heel primitief . Papoea is nog altijd afhankelijk van de voedselbank en buitenlandse hulp om zijn behoeften te dekken. De meeste hulp komt van het land waartoe het tot voor kort behoorde : Australië
Papoea is echter enorm rijk aan ertsen , goud , diamanten en zelfs olie ...toch blijft alles beperkt en de goudmijnen worden nog volledig beheerst door kapitaalgroepen in het buitenland.
Het voordeel van dit immens land is dat het één van de weinige regio in de wereld is dat ecologisch nog ongeschonden is.
Voor een land zo groot als Frankrijk , maar met een inwonertal kleiner dan Vlaanderen is er een enorm potentieel ....maar voorlopig moet nog bijna alles worden ingevoerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
40% van de bevolking verdiend minder dan 1.5 dollar per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat doen alle landen, want alle landen handelen met het buitenland.
Met name internet is trouwens een grote katalysator in dezen.