is er in de afgelopen dagen iets gebeurt in de wereld dat met aardrijkskunde te maken heeft?

Ik moet voor AK morgen een presentatie houden over iets wat recent in het nieuws was en dus met aardrijkskunde te maken heeft maar ik kan geen onderwerp bedenken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

wellicht vind je deze website interessant.

http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php

staat op wat er recent gebeurd is. aardbevingen, virusinfecties in de wereld. ongelukken, vulkaanuitbarstingen. meteoren in de nabijheid van de aarde, orkanen enz enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Overstromingen in China.
Amadea
12 jaar geleden
Weer een aardbeving in Christchurch (Nieuw-Zeeland)
Vulkaanuitbarsting in Chili die het vliegverkeer in Zuid-Amerika (en zelfs in Australië) behoorlijk ontregeld heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag was op het nieuws dat er een recordaantal doden in de VS is gevallen dit tornadoseizoen. Ik weet niet hoe diep je presentatie moet gaan, maar je kunt bijvoorbeeld onderzoeken of dat te maken heeft met het broeikaseffect of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
astronomie:De Maansverduistering van eergisteren.
pol. aardrijkskunde : Kroatië : groen licht van Europa
ec . aardrijkskunde : de recente massaslachtingen van olifanten in Kenia en Tanzanië omwille van hoge prijzen van ivoor op de illegale Chinese markt.
sociale geografie: het vluchtelingenprobleem
fysische geografie : bosbranden in Siberië
enz...