Wat is het volume van al het water op aarde?

Stel dat we het aardoppervlak zouden egaliseren, hoe dik zou dan de waterlaag zijn die de aarde dan zou bedekken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

De antwoorden:
Het volume van al het water op aarde is 1,3 miljard kubieke kilometer.
Als je de aarde zou egaliseren, dan houd je een waterlaag over van 2,5 kilometer diep.
Wil je de achterliggende berekeningen zien?
Kijk dan hier: http://boards.straightdope.com/sdmb/archive/index.php/t-513922.html
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Beter niet doen dus