ze waaren daar al net als de neandertalers in europa en de aborigenals in australie. alleen waare er een stel kakkers die ze hebben weggejaagd (wij europeanen)

Toegevoegd na 17 seconden:
*waren;) eerste zin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via Rusland en Alaska, waar nu de beringzee is was vroeger een soort ijsvlakte waar over heen kon worden gelopen, de 'indianen' zijn op die manier in Amerika terecht gekomen en hebben hun toch verder gezet richting het zuiden. Zo zijn ze op de plekken gekomen waar ze lange tijd hebben geleefd totdat de Spanjaarden etc kwamen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genetisch is vastgesteld dat de meeste Indianen afkomstig zijn van Azië .
Hoe ze in Amerika geraakt zijn is niet duidelijk. De eerste versie is dat Azië en Amerika verbonden waren in het Noorden door een grote ijskap : maar men heeft geen harde bewijzen gevonden dat de Indianen (en voorlopers ervan) daadwerkelijk langs daar geïmmigreerd zijn.
Een tweede versie : Ze komen inderdaad uit Azië maar zijn geïmmigreerd naar Amerika met boten.
Beiden zouden ook kunnen.
Het mysterie is niet volledig opgelost ....maar de oudste overblijfselen van 'echte' indianen zijn in het Noorden gevonden.
De Indianen waren echter niet de eerste bewoners van Amerika ; Voór hen waren al andere volkeren ....het beste voorbeeld waren de Vuurlanders ...die vorige eeuw in zuivere vorm uitgestorven zijn.
Er zijn nog micro-volkeren in Chili , Argentinië en heel misschien die van het Paaseiland . Die volkeren komen oorspronkelijk ook uit Azië en zijn verwant aan de Polynesiërs. Zij zijn geïmmigreerd vanuit Tai Wan : dat staat vast ... want er zijn nog oer volkeren (Austronezen) in Tai Wan ,met genetisch hetzelfde materiaal.
Of er mutatie plaatsgevonden heeft tussen Indianen en Austronezen is zeer onduidelijk

Toegevoegd na 9 minuten:
De Vuurlanders zouden naar het uiterste Zuiden gedreven zijn door de komst van de China-Indianen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vul Raymmzz en beestie een beetje aan.
In de vroege geschiedenis was het waterpeil véle malen lager dan dat hij nu is. Dit kwam hoofdzakelijk door de "koudere" periode waardoor er meer landijs aanwezig was. (Zee-eis heeft bijna geen invloed op het waterpeil, gooi maar een ijsklontje in een glas cola en zie hoeveel verschil er is al het gesmolten ijs!!)
Destijds was het ook mogelijk om van het huidige Europese vasteland naar Engeland te lopen. Dit verklaart de vele Mammoet beenderen die zijn gevonden op de zandbanken in de Noordzee.

Een zelfde situatie is er vanaf Japan tot Alaska.
Deze eilanden gaan van Japan over in de Koerillen (eeuwig twistpuntje tussen Rusland en Japan) en lopen naar het Russchische schiereiland Kamtsjatka. Links hiervan ligt de ondiepe zee van Okhotsk en ten oosten hiervan loopt een ander eilanden archipel tot aan Alaska.
Noordelijk van deze eilanden ligt de Beringzee en ten zuiden hiervan ligt de grote Oceaan.

Een andere mogelijkheid is de Beringstraat, een stukje zee van nog geen 50km lengte tussen het uiterste stukje Rusland en Alaska. Deze ligt een kleine 1500km noordelijker dan de eiland-hopping-mogelijkheid.

Deze eiland-hoppers waren er ook vanuit Azië naar Australie. Open googlemaps eens en bekijk hoe de Indonesische eilanden lopen en zie hoe ondiep de zee hier is.