Kan school mij verplichten om geld uit te geven?

school vraagt mij om circa 50 euro uit te geven om naar een musea te gaan en daar een verslag over schrijven. ik krijg hier een cijfer voor, en een 1 als ik het niet doe. maar ik heb hier niet de middelen voor, kunnen ze mij verplichten?

8 maanden geleden
2.1K
crispy
8 maanden geleden
Heb je niet een andere mogelijkheid om een verslag over te schrijven? Of heb je alle andere mogelijkheden afgewezen?
Overigens, toegang tot een museum kost geen 50 euro.
Amadea
8 maanden geleden
Een museumjaarkaart kost voor jongeren t/m 18 jaar € 32,45 en daarmee kun je een heel jaar lang zonder verdere entreekosten onbeperkt ruim 500 musea in Nederland bezoeken. Hoezo zou het bekijken van slechts één museum al 50 euro kosten? Of heb je reiskosten meegerekend omdat het gaat om een museum dat een heel eind van jouw woonplaats vandaan is?
tinus1969
8 maanden geleden
@Ferritje, wat voor school/opleiding? Middelbare school? MBO? HBO?
ronron1212
8 maanden geleden
Kaartje rijksmuseum Amsterdam 22,50
Abcde
8 maanden geleden
Heb je met de betreffende leerkracht besproken dat je de (financiële?) middelen niet hebt? Grote kans dat hij of zij met je mee wil denken naar een oplossing.
HannekeJanssen
8 maanden geleden
Kun je niet ook iets doen met kunst in de openbare ruimte? Een muurschildering / muurschilderingen, een beeldenpark, een beeld? Of moet het echt een museum zijn?
Zoals hierboven vermeld: overleg met je school, je bent vást niet de enige die geen geld heeft voor deze opdracht, of voor schoolboeken etc.
HannekeJanssen
8 maanden geleden
Toevoeging: ook in kerken is vaak kunst te vinden, en / of in andere openbare instellingen - bibliotheken, zorgcentra hebben allemaal vaak tentoonstellingen. Misschien kun je daar iets mee?
HeerVoldemort
8 maanden geleden
Zoek een museum op, op Google, daar staat vaak al wat voor kunt er te vinden is en wat er hangt. Zoek informatie op over de kunstwerken en hun makers. En verzin de rest erbij.
ronron1212
7 maanden geleden
@Amadea wat heeft de prijs van een los kaartje te maken met een museumjaarkaart een gemiddeld museum bezoek kost rond de 20 euro dus wat wil je hier nu mee zeggen.

Geef als eerste antwoord