Wat betekent 'zonder benoeming' in onderwijswetten?

In de Wet medezeggenschap op scholen ziet ik de onderstaande tekst:

personeel»: het personeel dat in dienst is dan wel ten minste 6 maanden te werk gesteld is zonder benoeming bij het bevoegd gezag en dat werkzaam is op de school, bij de centrale dienst, dan wel het samenwerkingsverband en personeel dat is benoemd of ten minste 6 maanden te werk gesteld zonder benoeming dat werkzaamheden verricht ten behoeve van meer dan een school;

Wat betekent 'zonder benoeming' precies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

In het onderwijs is een akte van benoeming hetzelfde als een arbeidsovereenkomst. Iemand die niet benoemd is heeft dus geen arbeidsovereenkomst, maar werkt er (via een uitzendbureau of detachering) tijdelijk - bijvoorbeeld als invaller.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie!