Wat kan ik sturen als reactie op werkstraf? (Leerplicht)

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een gesprek gehad met jeugdzorg over mijn verzuim. Ze heeft een rapport gemaakt aan de hand van mijn gesprek met haar, ook moet ze een advies geven wat voor 'straf' het beste bij me past. Een leerstraf, boeten etc. Nu heeft se gekozen voor een werkstraf. En ik kan hier op reageren als ik dit oneerlijk vind. Dit vind ik dus ook!! Alleen ben ik niet zo goed in het schrijven van brieven, heeft iemand een kleine voorbeeld van wat ik zou kunnen sturen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat zou je dan voor straf willen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen straf! Dat kom ook gekozen worden maar helaas..
Antoni
9 jaar geleden
Hier vind je een algemene voorbeeldbrief met een toelichting over het opstellen van een goede brief: https://www.juridischloket.nl/media/1152/voorbeeldbrief-algemeen.doc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje wel! Ik ga er vanavond gelijk een proberen te maken
ItisILeClerc
9 jaar geleden
kies voor een leerstraf, zodat je een brief leert schrijven

Het beste antwoord

Hier vind je een algemene voorbeeldbrief met een toelichting over het opstellen van een goede brief: https://www.juridischloket.nl/media/1152/voorbeeldbrief-algemeen.doc

Extra adviezen bij het schrijven van een brief:

- Gebruik korte, duidelijke zinnen zonder spel- en taalfouten.
- Beperk je tot de hoofdzaak.
- Wees duidelijk over wat je verwacht.
- Laat de brief (indien dat mogelijk is) kritisch controleren op fouten door iemand die je vertrouwt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor jouw vraag zijn ook de volgende adviezen nog van belang:

- Geef duidelijk aan in de brief waarom je de werkstraf oneerlijk vindt. Gebruik daarbij één of meer argumenten die haar kunnen overtuigen van jouw gelijk.
- Bied een alternatief aan dat volgens jou beter is dan haar voorstel. Geef ook aan waarom je dat alternatief beter vindt.

Toegevoegd na 24 minuten:
En natuurlijk geldt altijd: Blijf steeds beleefd, zakelijk en gericht op een oplossing!
Antoni