Kan ik als minderjarige alleen naar het buitenland verhuizen om daar mijn middelbare school af te maken?

Ik ben 16 en zit in 4 vwo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe wil je daar het VWO afmaken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet het vwo maar bijvoorbeeld in Engeland/Amerika/Australië heb je High School, de meeste kinderen maken af tot Year 10 dan heb je een soort Mavo diploma maar je kan ook doorgaan met year 11/12 , als je year 12 afmaakt heb je een diploma wat ongeveer gelijk is aan een VWO diploma.

Antwoorden (2)

In bepaalde gevallen is dit wel mogelijk, dit zal dan van te voren wel goed met je ouders worden overlegd. Ik weet niet precies of je er ook een speciale reden voor moet hebben om naar het buitenland te willen, maar ik denk dat het gewoon wel kan, als je dit tenminste zelf erg graag wilt en het van je zelf een slim besluit vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan, je kunt een (meestal maar 1) jaar middelbare school doen in het buitenland. Dit is wel met toestemming, medewerking en financiële steun van je ouders.
Je kan de organisaties WEP en EF eens nakijken. (Let op dit zijn Belgische organisaties)