Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een speciale manier om een blaadje van een collegeblok af te scheuren?

Een collegeblok heeft vaakt een geperforeerd scheurlijntje op iedere pagina, zodat je deze 'handig' af zou moeten kunnen scheuren. Dit is echter niet het geval. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het blaadje af te scheuren zonder extra scheuren waar ik ze niet hebben wil. Nu is mijn vraag: Is er misschien een speciale manier om een baadje van een collegeblok af te scheuren over het geperforeerde randje, zonder dat er extra scheuren ontstaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
11 jaar geleden
De praktijk wijst uit dat de perforatie het papier op die plek juist extra stevig maakt. Daarom wil Airbus Industries hun volgende generatie vliegtuigen voorzien van een perforatierand op de plek waar de vleugels aan de romp vastzitten. Zo weten ze zeker dat de vleugels nooit zullen afbreken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eerst op de perforatie omvouwen en dan pas afscheuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rustig scheuren, niet rukken, het blad dat je er af scheurt schuin houden, je linker wijsvinger op de perforatielijn houden (en langzaam mee naar beneden naar gelang de vordering) en dan rustig scheuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding