Welke scholing kan ik het beste doen om in de scheepvaart te komen?

Ik zit in het laatste jaar van de lagere school en denk dat ik later graag iets wil gaan doen in de scheepvaart. Varen dus. Ik ben niet het uitmuntende type op school maar kom steeds met de hakken over de sloot. Wat kan ik straks na de zomer het beste doen. Ik bedoel, welke school kan ik dan het beste gaan volgen? Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem eens contact op met deze school dan kom je er vast wel uit.

http://www.stc-r.nl/mbo/algemeen.htm

Mijn broer is begonnen met na de lagere school een opleiding te volgen op wat toen nog LTS genoemd werd. Daarna is hij als een soort manusje van alles, gaan werken op schepen, heeft geld gespaard en is op ca. 20-jarige leeftijd de Hogere Zeevaartschool in Groningen gedaan.
Hij is daarna 1ste machinist geworden op de Grote Vaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als matroos op de Rijn heb je geen speciale opleiding nodig, ik heb zelf op een tanker gevaren als matroos, op de grote vaart is dat wel het geval, die opleiding is al genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon is indertijd met een LWOO school advies naar de school voor Rijn, kust- en binnenvaart in Harlingen gegaan en hier na 4 jaar met een KBdiploma geslaagd. Er zit een internaat bij. En ja. Er zitten ook meisjes op school.