Verandert het stof van de examens per jaar?

Hiermee bedoel ik ook of ik de examenbundels van vorig schooljaar kan kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Antwoorden (7)

eens in de zoveel tijd wordt er wat toegevoegd, als dat net dit jaar is, heb je niets aan die bundels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de stof veranderd niet, maar elke vraag word anders gesteld of over andere onderwerpen van dezelfde boeken worden vragen gesteld, dus het zou handig zijn om bundels te kopen, maar let er ook op, dat ze niet hetzelfde zijn als examens van jou jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt ook aan het vak. Van nat/wis/schei verandert er niet zoveel. Bij ges staat elk jaar een onderwerp centraal (al weet ik niet eens of je daar een examenbundel van hebt, want daar heb ik geen examen in gedaan). Ik deed n&g en heb de bundels van mijn zus die 2 jaar ouder is en t zelfde profiel deed gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stof verandert niet, maar er worden natuurlijk wel elk jaar andere vragen gesteld, anders kunnen ze informatie uitwisselen.. tenminste dat vertelde ze mij vroeger altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige vakken verandert de inhoud wel. Volgens mij is het bijvoorbeeld bij geschiedenis zo dat er elk jaar een of twee onderwerpen worden vastgesteld waar het examen over gaat. Dan heb je natuurlijk niet zoveel aan een examenbundel van een voorafgaand jaar. Bij vakken als wiskunde kun je, zoals hierboven al gezegd, natuurlijk wel de bundels van voorgaande jaren gebruiken. Ook met de talen kan dat. Het gaat dan immers om oefening van lezen/sommen maken en niet om bijvoorbeeld historische gebeurtenissen uit je hoofd leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nooit afstoft zal het steeds meer worden :) DE examenstof verandert ieder jaar wel iets, omdat de boeken en lesinvullingen ook elk jaar anders worden. Voor de exacte vakken en de talen zullen de verschillen wel minimaal zijn, maar geschiedenis heeft sowieso ieder jaar een ander onderwerp en ik denk aardrijkskunde ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stof kan wel degelijk veranderen. Ook bij het vak economie bijvoorbeeld, worden elk jaar bepaalde onderwerpen bevraagd. Dat betekent niet dat examenbundels onbruikbaar zijn, want de hele stof verandert niet. Ik bedoel: leerlingen moeten het geheel (dus het hele economieboek bijvoorbeeld) wel kennen, maar van sommige onderwerpen weten ze zeker dat ze in het examen zullen voorkomen.
Je kunt in de zogenaamde syllabi er meer over lezen, zie deze site: