Hoeveel verdien je bij een Medezeggenschapsraad op middelbare school?

Ik heb een brief gekregen voor leerlingen dus er staat dat als ik gekozen word ik dan een vergoeding krijg van school voor het voorbereiden en bijwonen van de vergaderingen. Weet iemand hoeveel die vergoeding kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat gaat meestal op basis van een vrijwilligersvergoeding max € 1.500 per jaar.
ronron1212
12 jaar geleden
Volgens mij is een vrijwilligersvergoeding geen 1500 euro meer per jaar maar sinds januari jaar 2010 maximaal de helft. Ik kan me niet voorstellen dat een school bereid is zoveel geld aan het bijwonen van een medezeggenschapsraad te besteden. Bij een vergoeding kan het ook om onkostenvergoeding gaan. Reiskosten, kilometergeld kosten voor printer, postzegels, telefoonverkeer ed. Meestal ik er wel wat financiele ruimte voor ieder jaar een gezamenlijk etentje of uitstapje.
Ik zou gewoon even informeren bij de school om precies te weten welke (financiele) voordelen en consequenties precies worden gehanteerd alvorens een keuze te maken je verkiesbaar te stellen.