Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat zal ik je vertellen: het wordt gemeld aan de ambtenaar voor leerlingzaken op het gemeentehuis. Die heeft eerst een gesprek met je ouders. Als dit allemaal niet helpt, dan volgt er een straf, en moeten je ouders en jij voor de Kantonrechter verschijnen. Waarschijnlijk krijgen je ouders dan een fikse boete, en wordt jij verwezen naar bureau HALT, waar ze je heel streng gaan aanpakken.

Je bent verplicht tot je 18e naar school te gaan. Als er iets je tegenstaat, zijn daar klassedocenten, en decanen voor om je te ondersteunen.

Wees blij dat je zoveel mag leren!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
helemaal correct +

Andere antwoorden (3)

Als je écht heel vaak spijbelt (meer dan 10 uur ofzo), dan neemt leerplicht het over en dan moet je naar een soort van internaat, en dan mag je alleen in het weekend naar buiten of naar familie etc, tot je afgestudeerd ben, echt niet leuk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het even meezit komt de leerplichtambtenaar je bezoeken of nog beter, je ouders krijgen bericht om met de ambtenaar te komen spreken. In de stad waar ik woon wordt er erg veel aandacht geschonken aan spijbelaars. Het kan zo ver gaan dat de ouders beboet worden. Ik zou dus maar zorgen dat het niet zo ver komt, want je staat dan op een lijst van leerlingen die gevolgd worden. Het is belangrijk dat je wél naar school gaat en een startkwalificaatie behaalt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt zoieso straf,(nablijven) maar als je het te vaak doet, nou dan is het geen pretje, mr waarom eigenlijk? je spijbelt tog niet??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding