Ieder seizoen krijgen docenten bij onze stichting een nieuw contract. Mag ik daar een doorlopend contract van maken?

Wij zijn een stichting en huren elk seizoen docenten in om les te geven ogv sport, talen, handwerken, etc. Een seizoen loopt van september t/m juni.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat hoeft niet meer want formeel zijn die flexwerkers al in vaste dienst , alleen niemand is zich er van bewust .Tot voor kort moesten er steeds ruim drie maanden tussen zitten daar kom je al niet aan . Dan automatisch ben je in vaste dienst . Behalve met toestemming UWV kan er vanaf geweken worden. In de nieuwe wet ( zorg en zekerheid ) die afgelopen Januari inging en per 1 juli zelfs de tussen periodes zelfs op zes maanden stelt . Dus jaarlijks een overeenkomst die begint in september en eindigt in juni is niet geldig .wat wel mocht iemand een AO geven voor max drie x een jaar . Dat wordt twee x een jaar . Maar dan zes maanden uit dienst . Zo ziet de wet er straks uit . Er kan nog wel wat veranderen want er zitten stapels weeffouten in . ( Lodewijk kan niet zo goed nadenken ) zo als de gevolgen voor de bbl de grote nadelen voor het personeel en de kleine werkgever en nog vele andere open eindjes . Maar ook de matige communicatie hoe de boel nu gaat werken .