Moet ik btw in rekening brengen voor bijles aan een niet-leerplichtige deeltijd mbo-leerling?

Ik beb zzp-er in het onderwijs en geef o.a. bijlessen. Meestal aan VO leerlingen, maar sinds een paar weken aan iemand die voor een mbo opleiding een rekentoets moet doen. Normaal zijn bijlessen btw-vrij, maar is dat in dit geval ook zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja. Onderwijs is vrijgesteld van btw. Dat geldt voor basisonderwijs tot hoger onderwijs, ook wanneer dat uitgevoerd wordt door een zelfstandig ondernemer. Zie voor nadere informatie de broninfo van de Belastingdienst

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de duidelijkheidt: Mijn antwoord op je vraag is dus "Nee."

Mijn antwoord "Ja" had betrekking op je laatste vraag "Normaal zijn bijlessen btw-vrij, maar is dat in dit geval ook zo?"