Een trouwkaart laten drukken, is dat 6 of 21% BTW?

de drukker zegt 21% maar ik lees overal dat drukwerk 6% is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bepaald soort drukwerk kan 6% zijn. Te denken valt hierbij aan bepaalde soorten brochures en boeken.
Dit geldt echter niet voor drukwerk als uitnodigingen, waaronder trouwkaarten vallen.

http://www.febelgra.be/upload/editor/docs/Kennisdatabank/fiscaal/BTW-tarief%20grafische%20producten%20%28Lijst%20Febelgra%29.pdf

http://www.mkbservicedesk.nl/188/btw-tarieven-vrijstellingen.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een beperkt aantal goederen mag u het verlaagde tarief van 6% toepassen:

voedingsmiddelen
water
agrarische goederen
geneesmiddelen en hulpmiddelen
kunst, verzamelvoorwerpen en antiek (sinds 1 juli 2012)
boeken en periodieken
gas en minerale olie voor de tuinbouw

Aangezien trouwkaarten hier helaas niet onder vallen, zult u 21 % BTW moeten betalen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Moet zijn: aangezien het drukken van trouwkaarten hier (......)