Welke journaal post stel ik op bij het gebruik van mn eigen voorraad voor zakelijk doeleind?

Het betreft een kapsalon, welke uiteraard producten verkoopt hit de voorraad maar ook producten gebruikt uit de voorraad voor het verzorgen van de klanten. Ik vraag me af hoe boek je dit?

Verbruikskosten voorraad
Aan voorraad

Zoiets? Maar zijn deze verbruikskosten dan ook aftrekbaar? Want het komt wel in de kosten rubriek terrecht nu.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
ronron1212
11 jaar geleden
wat bedoel je aftrekbaar?
ronron1212
11 jaar geleden
en wat bedoel je met eigen voorraad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met aftrekbaar bedoel ik aftrekbaar van de winst. dus als kosten. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten hoe moet ik dit boeken. Met de voorraad bedoel ik de voorraad van de kapsalon. Of had ik de producten welke ik gebruik voor mijn klanten zoals verf, niet als voorraad moeten boeken in eerste instantie? Ik hoop dat er zo meer duidelijkheid is over mijn vraag.

Antwoorden (2)

Als je een grote voorraad hebt is het handig om de binnen komende voorraden op de balans te boeken als voorraad. Als je per dag of per week dat ligt er aan hoe jij je voorrad kunt beheersen of je per behandeling of per eenheid kunt boeken. maak je een journaal posten Kosten behandelingen aan voorraad. Hiermee breng je de kosten die je hebt om je omzet onderandere te kunnen genereren omlaag. In de winst en verliesrekening worden namelijk alle geboekte kosten afgetrokken van de omzet.
ronron1212
11 jaar geleden
Bij inkoop van deze producten die je verbruikt boek je:
Voorraad
Te vorderen Btw
Aan crediteur
De te vorderen btw verreken je bij je aangifte
Op het moment dat je het verbruikt boek je
Verbruikskosten
Aan voorraad