Hoe zit het met de continuïteit van een vereniging?

Kiezen ze zelf hun opvolgers? Hoe zit dit precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De continuiteit van een vereniging is geheel afhankelijk van de leden, een vereniging kan niet bestaan zonder leden, uit de leden wordt een bestuur gekozen, dat maakt dat een vereniging een minimaal aantal leden moet hebben om te kunnen voort bestaan.

Of een vereniging kan blijven bestaan is afhankelijk van de doelstellingen van de vereniging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vereniging bestaat uit leden en uit de leden wordt een bestuur gekozen dat bestuur kiest een voorzitter en een penningmeester uit hun bestuursleden. Ze kiezen dus nooit zelf hun opvolgers.
ronron1212