Kun je een opdrachtbevestigning annuleren als er later onduidelijkheden blijken?

Coaten vloer in 4 kleuren in 4 weken. Week na ondertekening blijkt dat er slechts 1 kleur per fase kan worden gecoat. Daardoor kan werk niet blijven doorgaan terwijl dit prioriteit had. Had verkoper dit niet van te voren moeten vertellen of zitten we nu vast aan de opdracht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Had de vrager niet moeten benadrukken dat het doorgaan van het werk prioriteit had? (Is dat gedaan, op welke manier?)

Kun je in plaats van annuleren niet gewoon in overleg met de leverancier: blijkbaar is er een misverstand geweest over de werkprocedure, hoe komen we hier samen naar tevredenheid uit?

Je wilt -neem ik aan- alsnog je vloer gecoat hebben, en als je de opdracht annuleert gebeurt er niks.

Annuleren kan formeel alleen als er onjuistheden in de bevestigde opdracht staan. Niet (zonder meer) als jij achteraf bedenkt dat je het toch verkeerd begrepen hebt.

Leveranciers willen graag tevreden klanten, dus jullie komen er best samen uit. Toch?