In 2009 zijn wij, na 30 jaar ondernemen, failliet gegaan. Mag de nieuwe eigenaar net doen alsof wij nog steeds eigenaar zijn?

Gisteren kwam ik erachter dat de huidige eigenaar dezelfd menukaarten hanteert en ons verhaal sluit met onze voor en achtrnaam. Ook op de website wordt het idee gegeven dat wij nog steeds de eigenaar zijn. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, dat mag. Mogelijk heeft hij ook de naam van het café / restaurant gelijk gelaten en ook de inrichting. Waarschijnlijk wil hij zo veel mogelijk alles in het vertrouwde oude laten. Alleen als er afspraken zijn gemaakt dat hij bijvoorbeeld niet meer jullie bedrijfsnaam mag gebruiken, of logo of zo, duidelijke taal dus, dan zou het kunnen dat hij nu in overtreding is. Jullie zelf kunnen dat het beste nagaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij mag zich niet voor jullie uitgeven, de menu kaart mag hij misschien overnemen, maar jullie identiteit niet!
Let wel, er is een verschil tussen daadwerkelijk uitgeven als iemand anders en suggestie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het omdat ze het nog niet aangepast hebben en de kaarten bij de drukker ligt en de website? Misschien kunnen ze niet veranderen omdat ze de inlogcodes niet gehad hebben. Ik weet niet hoe de overdracht gegaan is naar de nieuwe eigenaars maar daar kan wel wat vertraging veroorzaken.

Maar na een redelijke tijd zal toch jullie namen verwijderd moeten zijn,