Hallo , ik krijg 2 jaar na verleende diensten facturen van de boekhouder. jaarrekening 2009 en 2010 ieder van € 600 incl. mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De wettelijke verjaringstermijn voor overeenkomsten is vijf jaar. Dus als de boekhouder boekhouder in de overeenkomst of de algemene voorwaarden geen kortere termijn afgesproken heeft, dan mag deze nog facturen sturen.

Overigens staat het u natuurlijk vrij om de rekeningen te betwisten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U wist dat die boekhouder voor u gewerkt heeft, u weet dat het niet gebruikelijk is dat een ander gratis werk verricht. U had hem eerder om een nota kunnen vragen. U had dit geld kunnen reserveren. Waarom altijd de fout bij een ander zoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog niet eerder voor deze diensten hebt betaald, dan mag hij gewoon een factuur sturen die je moet betalen. Het is ruim binnen de verjaringstermijn.
Als je al wel eerder hebt betaald dan is het een ander verhaal, want zomaar een extra rekening sturen kan niet.