Wat is de beste manier om een (kleine) onderneming te starten met een compagnon in de handel, dus inkoop en verkoop van goederen? Vooral kleding e.d.

Ik wil met een vriend een eigen onderneming gaan beginnen in de inkoop en verkoop van goederen. Vooral merk -kleding, -schoenen en -sieraden. Ik weet alleen niet hoe we dit op moeten zetten met zijn 2en en hoe het dan verder moet. Waar moet je inkopen? Mag je doorverkopen aan winkels? Moet je een (winkel) pand hebben of gewoon een normaal pand/loods?

Ik zou graag een zo uitgebreid mogelijke uitleg krijgen over hoe en wat...

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik jou was zou ik eens beginnen met het maken van een ondernemingsplan.
Wat je wilt doen, waar je het wilt doen, wie is jou doelgroep enz enz enz.
Want een bedrijf starten vanuit een wild plan gaat echt niet lukken.
Wanneer jullie dit op papier hebben zou je je eens kunnen laten voorlichten bij de Kamer van koophandel.
Daar zitten echte specialisten op dit gebied.

Denk ook eens aan de rechtsvorm van de onderneming.
En wil je een winkel of een i-net shop?
Hoe ga je het financieren?

Zo zullen er nog tal van dingen zijn welke van belang zijn.