[ENGELS] Wat gebeurt er in dit geval met de Eigen Vermogen als je van een VoF naar een BV gaat? Zie Extra Uitleg!

Due to a growing market that required sufficient financing, in 2010 the company decided to change its
financing structure from a partnership to a privately held corporation. The new charter specified that
the new company would have 150,000 authorized shares with a €1 par value. A total of 100,000 would
be issued but the three partners would hold just 80% of the shares. The other 20% was sold to other
private investors who paid in a total of €100,000 for the 20% lucrative stake.

Dit is de informatie die we krijgen. Ik raak in de war bij het punt waarbij ze zeggen dat ze 150.000 toegestane aandelen met een per stuk value van €1. Want wat gebeurt er dan met de Eigen Vermogen wat er in de plaatje staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet zeker, ik heb dit bijna op school, maar we zijn er nog een hoofdstuk voor :P Maar het kost volgens mij iets van €25.000 om jouw bedrijf in een BV om te toveren, dus dit gaat gewoon van het eigen vermogen af. Ik weet het niet heel zeker, daarom zet ik dit als reactie neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh idioot, dit gaat tussen leven en dood. Aan 'ik weet niet zeker' antwoorden heb ik niet echt veel.

Antwoorden (1)

Het kapitaal van de leden van de VOF word omgezet in een "Rekening-courant aandeelhouder / directie" en kan desnoods aan hen terugbetaald worden.