Hoe kan ik een financier vinden voor het oprichten van een onderneming?

Ik heb een idee gekregen voor een onderneming n.a.v. opmerkingen uit mijn omgeving. Nu zit ik met het probleem dat om een dergelijke onderneming op te richten, je over veel geld moet beschikken en je goed verstand van zaken moet hebben. Het is voor mij persoonlijk dus onmogelijk. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat mijn idee toch uitgevoerd kan worden; oftewel: waar vind ik iemand die naar mijn idee wil luisteren en dit ook uit zou kunnen voeren? Zulke welvarende familieleden en kennissen heb ik namelijk niet. Ik weet zeker dat er een gat in de markt ligt voor mijn idee, maar ik ben wel bang dat anderen met het idee aan de haal gaan.
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Als je zelf niet eerst een businessplan kunt maken en een begroting voor de eerste vijfjaar dan wordt het erg moeilijk om je plan te realiseren dit is namelijk het minsten wat je moet hebben om een financier te kunnen vinden
ronron1212
13 jaar geleden
Ga eerst naar de Kamer van Koophandel en laat je adviseren met betrekking tot de mogelijkheden om je idee te beschermen. Wanneer je idee beschermd is, ga je op zoek naar financiers. Doe zoveel mogelijk kennis op over de branche waarin jij je wilt begeven. Volg ook investeringsmaatschappijen en zakenlui 'die het gemaakt hebben', zoals bijvoorbeeld Annemarie van Gaal. Kom je met een goed idee, dan hebben investeerders er zeker oren naar! Als je het durft kun je ook iemand met verstand van zaken jouw idee uitleggen en vragen hoe hij/zij het zou aanpakken. Laat die persoon de 'advocaat van de duivel' spelen om te kijken wat de haken en ogen van jouw idee zijn. Vergeet niet dat een investeerder ook bij jouw idee allerlei 'beren op de weg' zal plaatsen. Jij moet daar antwoorden op hebben!

Onmogelijk is het nooit. Je moet wel wat geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een paar tips van plekken waar je investeerders zou kunnen vinden:

- NeBiB.nl was het eerste business angel netwerk in Europa.
- investeerdersplein.nl
- Op kapitaaltrein.nl vind je informatie
- Droomzaken.nl is een investeerder

Om je goed voor te bereiden is het noodzakelijk dat je een businessplan maakt. Verschillende partijen kunnen je daar bij helpen, maar eind januari kun je gratis een workshop volgen bij Lorraine Vesterink, waarvoor je je kunt aanmelden via http://www.daretoo.nl/entry/1388/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer het kan is de eerste stap die je doet octrooi aanvragen op je idee. Daarna zoek je een investeerder. Dat kan via genoemde sites maar kan ook via anderen capital investors. Voor je met hen gaat spreken is het wel belangrijk om een woordvoerder met verstand van zaken in de arm te nemen. Anders is de kans groot dat haast alle winst naar de investeerders gaat. Bij de KvK kunnen ze je wel vertellen wat eventuele goede woordvoerders zijn. Probeer met een paar investeerders tegelijk in gesprek te gaan. Probeer ze tegen elkaar uit te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat leuk een een eigen onderneming:)) ik ben daar ook mee bezig,ik weet niet hoe je aan een financier moet komen maar ik weet wel dat je hiervoor een ondernemingsplan moet hebben en om een goede ondernemingsplan te kunnen maken kan je terecht bij www.ikstartsmart.nl daar kan je tegen een betaling een coach krijgen die jou erbij zal helpen ze kunnen je ook financiele leningen geven misschien is het een idee en deel je idee absoluut ook niet met anderen>>>

veel succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ook eens www.crowdaboutnow.nl.