Omdat ze te veel verdienen en zichzelf verrijken ten koste van mensen met een normaal inkomen.
Voorbeeld, de hoge bazen van de energie leveringsbedrijven krijgen een veel te hoog salaris en dat wordt betaald door mensen die zuinig moeten omgaan met de energie omdat het steeds duurder wordt.
Ook de directeuren van ziekenhuizen en andere zorginstellingen gaan met zakken vol naar huis en een gewone verpleegster krijgt in verhouding met haar zware werk maar heel weinig.
Op personeel moet bezuinigd worden omdat het bijna niet meer te betalen is maar als elke stafmedewerker van een ziekenhuis eens wat minder ging verdienen dan konder er veel meer verplegend personeel bij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitstekend antwoord ,helemaal mee eens. dikke pluseen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geldt ook voor verplegers, hoor! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keesvi, ja sorry ook die worden ondergewaardeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele fijne jaarwisseling gewenst en een gezond 2011!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Jij ook, hè!

Andere antwoorden (2)

Omdat ze te veel verdienen.
13 jaar geleden
Omdat het de taak van managers is om degenen op de werkvloer te faciliteren, de voorwaarden te scheppen waardoor ze optimaal kunnen werken aan het product waaraan de organisatie zijn bestaansrecht ontleent, ongeacht of dat een tastbaar product is of een dienst. Eigenlijk is het dus belachelijk dat een manager meer verdient dan de professional die het daadwerkelijke product creëert. Waarom is dat niet andersom?

Het kan heel plausibel klinken dat iemand zijn inkomen waard is als hij meer binnenhaalt voor het bedrijf dan hij kost maar daar valt wel iets op af te dingen. Als zo'n topmanager een bedrijf naar de filistijnen helpt is zijn afbreukrisico doorgaans ruimschoots afgedekt door financiële regelingen. Erger, als dergelijke mensen de wereldeconomie om zeep helpen, zoals onlangs nog met de bancaire crisis, dan staan ze evenmin vooraan om te dokken voor de geleden schade. Daar mogen we dan met zijn allen voor opdraaien.En hoe zat het ook alweer met de winsten, toen het nog goed ging? Nee, die zijn natuurlijk niet voor iedereen.

Op punten misschien niet helemaal genuanceerd maar voor mij reden genoeg om te denken in termen van elkaar nodig hebben, professionele afhankelijkheid, om inkomensverschillen niet te laten oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je.