Wat verdien je minimaal als krantejonge ??

soms zie ik van die jongens al om 5 uur lopen met kranten om die te bezorgen, mij lijkt dit een zware bijbaantje!
hoeveel verdienen die kerels minimaal en maximaal?
wat is daarbij dus het verschil met bijvoorbeeld de zelfde leeftijd bij de Albert heijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik had ongeveer 120 kranten per dag, en verdiende zo'n 180 euro per maand. Iedere dag om half 6 bij het depot aankomen, kranten verzamelen, naar mijn wijk fietsen, 5 kwartier bezorgen, 7 uur klaar, half 8 weer thuis. Zaterdags een half uur langer.

je mag dagelijkse kranten (abonnementen) zoals AD, telegraaf en volkskrant vanaf 15 jaar bezorgen, de huis-aan-huis weekkrantjes vanaf 13 jaar. Maar dat vond ik een stuk zwaarder, voor veel minder geld. en folder is helemaal hopeloos, sta je uren te vouwen, moet je 4 keer fietsen voordat je ze allemaal weg hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Dit zocht ik!

Andere antwoorden (3)

-Hoe laat?
Tussen 6:00 en 7:00 uur, op zaterdag tussen 7:00 en 8:00 uur.
-Hoe veel?
Ongeveer 70-80, op 't moment 72.
-Hoe lang ben je bezig?
40 minuten met bezorgen, op zaterdag 50. Totaal ben ik één uur weg van huis.
-Hoeveel verdien je per maand?
Ongeveer €120-130. Dus ongeveer €4-5 per dag, voor 40 minuten werk. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een gezond mens is het helemaal niet zwaar. Ook niet als je het per fiets doet. Ik had vroeger een krantenwijk in Haarlem/Santpoort van het Vrije Volk. Op vrijdag en Zaterdag eens per maand moest ik abonnementsgeld innen en verkocht ik er ook omnibussen van de Arbeiderspers bij. Daar verdiende ik 50 cent per boek aan en ik verkocht altijd een stuk of 50.
Dat tikte toch lekker aan. En Nederland was nog veilig genoeg om met een beetje geld rond te fietsen. Nu steken ze je neer voor een paar tientjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weekkrant die b.v.b op woensdag overdag bezorgd wordt. is 0,03 cent per krant en 0,01 cent per folder.