Hoe kan ik, als 28-jarige moeder van twee kinderen, een baan vinden in de zorg waarbij ik een interne cursus of opleiding kan volgen (regio Breda)?

Hoi ik ben moeder van twee jonge schoolgaande kinderen en wil weer heel erg graag gaan werken . Maar het probleem is dat ik me suf gezocht heb via google en niks kan vinden. Ik wil heel graag in de zorg gaan werken in breda en onderaan beginnen omdat ik daar geen diploma's van heb. Ik ben inmiddels 28 jaar en zou graag een interne opleiding willen doen. Wie kan mij daarbij helpen. Alle hulp is gewenst. Dank je wel alvast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (11)

Begin gewoon bij de thuiszorg daar is ook de mogelijkheid tot het volgen van cursussen en het behalen van diploma's
En zo kun je ook steeds verder opklimmen.
En dit is werk wat je onder de schooltijden kunt doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je naar een zorginstelling gaat in je woonplaats, ze je graag verder helpen. Men staat te springen om mensen die in de zorg willen werken. Daar vertellen ze je wel hoe ze dat geregeld hebben met de (opleiding).
Als ik jou was zou ik verschillende soorten instellingen proberen (misschien een weekje als vrijwilligster proefdraaien) dan kan je daarna kijken welke instelling je het meest bevalt. 100% zeker dat je dat gaat lukken. Je hebt een mooie keuze gemaakt. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Esme: Perfect antwoord. Hier zat ik ook aan te denken en eventueel wat breder dan je eigen woonplaats orienteren. Toppie+1
Meld je aan op monsterboard.nl!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het CWI, kijk op werk.nl waar ze zitten. Daar kun je ook al kijken of er vacatures zijn. Maar het CWI kan je sowieso adviseren in et zoeken naar werk of misschien zelfs een traject waarbij je al werkend een diploma haalt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een solicitatie bureau kan ook helpen naar het zoeken naar een baan in de thuiszorg ..veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook even cotnacct opnemen met bv Randstad Zorg, zij kunnen je ook in dit traject begeleiden en je ook eventueel cursussen aanbieden.
Kijk maar even op mijn bron.

Toegevoegd na 1 uur:
Oja nog even dit, een voordeel van een uitzendbureau kan zijn, dat je je uren eventueel flexibel in kunt vullen met je 2 kinderen.
En je kunt overal even "snuffelen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een site voor je gevonden met duidelijke informatie over werken en opleidingen in de zorg op allerlei niveaus en wat je ervoor nodigt heb qua vooropleiding en dergelijke:
http://www.werkindezorg.nl/scrivo/asset.php?id=138789

Verder nog een site met vacatures in de zorg in de regio Breda:
http://www.medicarejobs.nl/Breda_Zorg-Vacatures.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handige sites Lavender +
Ja hoor, je aanmelden bij de thuiszorg, of bij een verpleeghuis. Of bij regeltante.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.amarantselect.nl en www.ocbrabant.nl. Bij de eerste is een opleiding iniedergeval mogelijk. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zorg kun je vaak terecht zonder ervaring en zeker als je een opleiding wilt volgen. Dat kunnen kinderen zijn die vroeg weten dat ze de zorg in willen (BOL of BBL opleiding) of mensen die weer gaan werken.
Ik zou een afdeling Opleidingen van een Zorginstelling bij jou in de buurt bellen en vragen of ze nog leerlingen zoeken.
De zorg zit te springen om mensen die graag verder willen leren om het vak eigen te maken.
Goede keus! (ik heb 20 jaar als P&O-adviseur in de zorg gewerkt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, bij Visio op de blauwe kamer aan de galderseweg hebben ze vele vacatures open staan. Je werkt dan in een instelling met als doelgroep: visueel verstandelijk gehandicapten.
Wie weet! Ik zou zeggen, bellen of even langs komen.
Succes!