Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik beginnen als ik een carrière switch wil maken van de zorg naar elektrotechniek?

Goeiemorgen, ik ben een jongeman van 28 jaar oud en ik werk sinds 2 jaar in de zorg. Hiervoor als maatschappelijke werker en inmiddels als woonbegeleider voor verstandelijke gehandicapten. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet bepaald veel plezier en voldoening uit mijn werk haal en over na zit te denken om een carrière switch te maken naar de elektrotechniek.
(ik heb enkele elektriciens ontmoet bij mijn verhuizing en meegekeken)

alleen... Ik heb 0,0 verstand van stoppenkastjes, bedrading, spanning en eigenlijk alles wat met elektrotechniek te maken heeft, ook heb ik niks van thuis meegekregen. Ik ben daarin tegen wel bereid om te onderzoeken en te leren. Alleen waar moet ik beginnen en wat zouden jullie adviseren voor iemand in mijn positie? Hieronder heb ik een kleine stappenplan en ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.. ik hoor graag aanvullingen!

Ik zat zelf te denken om een basiscursus te volgen (Basiskennis Elektrotechniek) en daarvoor hier en daar een boek te kopen en verslagen te maken om mijn kennis te verbreden (tips zijn welkom) en ook om te kijken of dit vakgebied wel bij me past. Mocht het wel bij me passen zat ik te denken aan een BBL studie MBO niveau 2 Elektrotechniek (ivb vaste lasten en weinig kennis). Met het idee om vervolgens omhoog te klimmen naar een niveau 3/4.

4 maanden geleden
342
ronron1212
4 maanden geleden
Je kan eens zoeken of er avond opleidingen zijn.
jc54
4 maanden geleden
Elektrotechniek is een samenvoegsel van twee woorden. Elektro en techniek. Voor elektromonteur/elektricien heb je beide nodig.
Inekez1
4 maanden geleden