Mijn werkgever wil contractueel afzien van een aankomende CAO verhoging, mag dit?

"Indien er op grond van de aankomende nieuwe cao, al dan niet met terugwerkende kracht, een of meerdere loonsverhogingen plaatsvinden, dan zal de salarisverhoging per X datum voor zover mogelijk met deze cao-verhoging(en) verrekend worden"

Zoals ik het hier lees probeert de werkgever onder een verhoging vandaan te komen. Mag dit of is het contract dan niet rechtsgeldig?

5 maanden geleden
TurfGraver
5 maanden geleden
Zoals ik het lees wil de werkgever er helemaal niet onderuit komen.
Ikhebgeenidee
5 maanden geleden
Wat is de reden dat je denkt dat werkgever wil afzien van de cao verhoging?
VraagAntwoord66
5 maanden geleden
Dat staat er volgens mij niet. Het lijkt erop alsof jij met jouw werkgever een loonsverhoging heb afgesproken. Ze geven aan dat als er in het CAO staat dat bv per 1 januari 2024 er een verhoging zou zijn van 4%, dat deze dan verrekend wordt met jullie afgesproken verhoging. Je krijgt dus niet: jouw afgesproken verhoging + 4%

Antwoorden (1)

Een CAO is "algemeen verbindend" daar mag een werkgever dus niet onder uit. Beter belonen mag, slechter niet.