Hoe krijgt een 13-jarige een zaterdag/zondag baantje?

Ik ben 13 jaar maar zou toch graag een mini-baantje willen hebben.
Ik weet dat ik eigenlijk nog te jong ben.
helaas ook geen kennissen waarbij ik kan werken ofzo.
Maar heb dringend geld nodig.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

13- en 14- jarigen mogen alleen "niet industriële hulparbeid van lichte aard" verrichten. Een 13- of 14-jarige moet altijd onder toezicht werken en mag niet in een fabriek aan de slag of werk doen dat risico's met zich meebrengt. Ook mag een 13- of 14-jarige geen kassawerk doen.

Wat mag wel:

•vakken vullen
•oppassen
•auto's wassen
•helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan-huisbladen
•helpen bij schoonmaken
•bollen pellen
•helpen in de keuken van een bejaardentehuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Probeer of je via je ouders een oppasbaantje kunt ritselen bij kennissen. Als je dat eng vindt: begin dan met een oppasbaantje dicht bij huis met je ouder(s) als achtervang.
Heb je geen buren met kleine kinderen die af en toe een avondje weg willen? Vraag of je moeder tegen de buuf wil zeggen dat jij graag op wil passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afwashulp in een restaurant, daar zitten ze vaak om te springen, hebben mijn beide dochters ook gedaan.
En ook een krantenwijk van iemand overnemen in de vakantie periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je misschien handig met computers? Dan kun je computerles geven aan senioren of mensen helpen met computerproblemen. Daar willen mensen best wel voor betalen weet ik uit ervaring. Pas wel op dat je niets kapot maakt :)
13 jaar geleden
Ga de deuren langs als statiegeld-service, of als onkruid-service.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben in de buurt jongens lopen die op zondag morgen een ochtend de troep van bezoekers van de lokale patat tent in de struiken opruimen. Ze krijgen daar niet veel, maar toch meer dan zakgeld voor,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
illegaal kan je genoeg doen, maar dat is toch illegaal.
Je kan sowieso kranten lopen .
zondagsochtend blad ofzoiets ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een beetje landelijk woont ? Maar probeer het anders eens bij een boer , daar is altijd wel wat te doen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is alle restaurants afgegaan toen ze 13 à 14 jaar was en kon bij een friettent 's morgens van 8 tot 10 uur gaan werken.

Een papiertje in de bus doen bij je in de buurt en vragen of je op zaterdag boodschappen kan gaan doen voor bv 2,50 of iets anders, zoals tuinmeubelen schoonmaken, onkruid verwijderen?

Zo krijg je ook vaste klanten, ik heb iedere 3 weken een jongen die voor 5 euro het onkruid tussen mijn tegels vandaan haalt en vaak is hij binnen een half uur klaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
(schoonmaken)