Tussen de 1593 en 4309 euro per maand.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Dat verdient een musicus in een orkest. Maar dat is niet de vraag. Rieu schijnt zeer goed te betalen.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 dat zegt niets dit is een orkest dat de wereld rondreist kan je niet vangen in een standaard
tinus1969
een jaar geleden
Ik vrees dat dit soort bedragen wel degelijk ook bij Rieu de norm zijn. Dat het concert de wereld rondreist betekent niet dat er ook beter wordt betaald. Concertgebouworkest betaalt ook geen hoge salarissen.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 dat denk je dat weet je niet
Utrecht
een jaar geleden
Ik heb ooit begrepen dat het concertgebouworkest 20% boven de CAO standaard betaald. En dat Rieu veel met zzp-ers werkt (en dus per uur/dagdeel betaald; geeft dus minder zekerheden). https://kunstenbond.nl/cao-nederlandse-orkesten/
ronron1212
een jaar geleden
@utrecht dat zijn met name de ingehuurde zangers en misschien wat los montage personeel. Hij heeft zelf gezegd en op tv laten zien dat hij meer dan 150 man vast personeel heeft
ronron1212
een jaar geleden
@Utrecht nog even opgezocht het zijn er 120
https://www.deondernemer.nl/personeel/leiderschap/andre-rieu-familiebedrijf-rtlz-tan-humberto~287766
tinus1969
een jaar geleden
Zzp-ers in de kunstensector worden iha matig betaald, behalve dragende toppers die met naam op het affiche staan.
Mathysss
een jaar geleden
Dankje tinus1969 voor jouw antwoord.