hoeveel is het salaris van de directeur van villa pardoes ?

het bedrijf doet hele goede dingen voor zieke kinderen ,die worden allemaal begeleid en verzorgd door vrijwilligers.
maar waarom worden die niet betaald en de directie wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Heel veel vrijwilligers verzetten bergen werk en krijgen daar niet voor betaald. Soms is er binnen een vrijwilligersorganisatie ruimte om met betaalde krachten te gaan werken en wordt er een directeur of manager aangesteld. De betaalde medewerker houdt zich o.a. bezig met beleid en het taakinhoudelijk begeleiden van de vrijwilligers. Aan die functie worden hoge eisen gesteld. De directeur moet concrete doelen bereiken wat betreft fondsenwerving en kostenbeheersing. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe kleiner het goede doel is, hoe groter het percentage daarvan aan directiekosten opgemaakt wordt.
Het Centraal Bureau Fondsenwerving houdt bij het geven van het keurmerk het salarisniveau van de directeur in de gaten.
Villa Pardoes heeft naast de Algemeen Directeur zes vaste medewerkers. Zij zijn verdeeld over de teams gastenservice en fondsenwerving en houden zich onder meer bezig met inplannen van gasten, inroosteren en begeleiden van vrijwilligers, gebouwenbeheer, werven van inkomsten en verzorgen van informatie en PR voor Villa Pardoes.
Financiële gegevens van Villa Pardoes staan hier over 2005 tot en met 2008: http://www.cbf.nl/Goededoelen/976/Villa_Pardoes_St_Fondswerving. Hoeveel Peter Persoon verdient kan ik nergens op internet vinden.
Amadea