Hoeveel dagen krijg je vrij als je vader is overleden? (Transport CAO)

hoi
Ik had een vraagje mijn vader is overleden afgelopen week nu is mijn vraag hoe lang ben je nu vrij want je leest de eene zegt 2 dagen en iemand anders zegt weer 4 dagen ik zit in het transport Cao

Ik hoor het graag van jullie
Andre

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.rememberme.nl/inspiratie/uitvaartverzekering/verlof-bij-overlijden
Voor alle werknemers geldt de Wet Arbeid en Zorg (WAZO). Daar boven staat de cao. Als hierin een afwijkende regeling is opgenomen, is dit waar je op kunt rekenen.
Castle
3 jaar geleden
Normaal is het vrij van de dag van overlijden tot en met de dag van begrafenis. Gemiddeld genomen is dit 4 dagen.
ronron1212
3 jaar geleden
In de cao staat echt iets anders @maitestar
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meestal 4 dagen . Als je de uitvaart zelf moet regelen is het de tijd die je nodig hebt om de uitvaart te regelen. Gecondoleerd trouwens met het overlijden van je vader.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lees mijn bovenstaande reactie nog eens;
Als in de Cao andere voorwaarden staan gaan deze boven de WAZO

Antwoorden (2)

Dat hangt een beetje van je CAO af maar ook van je werkgever. Meestal staat in de CAO 4 dagen. Je werkgever kan je echter meer dagen vrij geven. Ik zelf kreeg een week vrij toen mijn vader was overleden.https://vanderspekuitvaart.nl/wp-content/uploads/2019/11/verlof-bij-overlijden.jpg
De link blijkt niet meer te werken. De link van JoanDArcwerkt wel.
Toegevoegd op 24 augustus 2020 13:53: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Pieterke, deze link doet het wel.
https://vanderspekuitvaart.nl/verlof-overlijden/
In de meest gevallen staat in de cao dat u voor het overlijden van een bloed- of aanverwant in de eerste graad vier dagen verlof krijgt (vanaf het moment van overlijden tot aan de uitvaart). De 'eerste graad' wil zeggen dat het om het overlijden van een vader, moeder of kind gaat.
Pieterke
3 jaar geleden
@JoanDArc: Bedankt.
ronron1212
3 jaar geleden
@Pieterkein de cao staat 2 dagen
https://www.fnv.nl/getmedia/03b6814b-8591-4883-8527-6c8483811262/498-beroepsgoederenvervoer-over-de-weg-en-verhuur-van-mobiele-kranen-cao-2020-2021-v060720.pdf?ext=.pdf&dtime=20200728083026
Volgens de CAO Transport en Logistiek Nederland heb je recht op 2 dagen verlof als een ouder, schoonouder, pleegouder of niet-inwonend kind overlijdt.

de 4 dagen is geldig bij overlijden van echtgenoot/echtgenote of inwonend kind, dat is dus niet van toepassing voor jou.
zie bron voor de CAO. Artikel 65
Toegevoegd op 24 augustus 2020 12:25: bron, tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ plus, klopt als een bus. het zijn echt maar twee dagen staat in de CAO Transport.
Vier dagen bij overlijden van een echtgenoot of een (inwonend) kind.
Twee dagen als een vader overlijdt. Het is karig maar helaas, ik kan er niet meer van maken