Indien je de bachelor farmacie hebt afgerond, mag je de titel Bachelor of Science voeren.
In principe kun je hiermee de arbeidsmarkt op. Alleen beschik je niet over een volledig afgerond WO-diploma. Deze bachelor leidt je namelijk op om daarna een master af te ronden.
Stel dat je na het behalen van deze bachelor toch de arbeidsmarkt betreedt, kun je niet zomaar aan de slag als apothekersassistent.
Apothekersassistenten hebben een afgerond mbo-4 diploma. Hierna word je geregistreerd: Kwaliteitsregister Apothekersassistenten (KA).
Dit klinkt misschien vreemd. Een afgeronde bachelor (hbo) lijkt hoger dan een afgeronde mbo-opleiding.
De bachelor farmacie is echter breed, zodat je je tijdens de master kunt specialiseren. Apothekersassistenten verdiepen zich meteen. Hierdoor mis je met een bachelor farmacie toch bepaalde competenties.
Wellicht kun je de opleiding apothekersassistent verkort en in de praktijk behalen. Zeker weten dat je heel veel vrijstelling krijgt en er bestaat een praktijkgerichte opleiding.

Helaas kan ik geen bronnen toevoegen, omdat dit nergens op een rijtje benoemd wordt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Zou het ook van belang kunnen zijn dat vraagsteller (gezien de formulering van de vraag) de Nederlandse taal niet goed beheerst? Het lijkt mij dat dit in een apotheek tot problemen kan leiden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Of de vraagsteller de Nederlandse taal niet goed beheerst, kan en mag ik natuurlijk niet beantwoorden. Het kan ook een tikfout zijn, dyslexie, of gewoon een vraag van iemand die geeneens studeert.
Maar puur hypothetisch: Indien je als apothekersassistent werkt en de Nedelandse taal niet voldoende beheerst, is dat geen aanbeveling. Miscommunicatie tussen assistent en patiënt, klant is gevaarlijk. Soms wordt er wel specifiek gevraagd naar een assistent uit een bepaald land of een assistent die een andere taal vloeiend spreekt. Indien het merendeel van de patiënten, klanten een andere taal spreekt, kan deze assistent zelfs noodzakelijk zijn.