Hoeveel verdient een 16jarige per uur bij de Lidl?

Mijn zoon van 16 wilt bij de Lidl gaan werken maar kan nergens vinden hoeveel hij zal gaan verdienen per uur. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
27K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik weet het niet zeker maar op de lidl website kan je het vinden
LeonardN
5 jaar geleden
Blijkbaar geldt er voor iemand die bij een supermarkt gaat werken een CAO. Namelijk de CAO VGL aangezien de Lidl een van de grote is (anders geldt de CAO supermarkt levensmiddelen).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Wypman, dat klopt, zie mijn link:
https://www.werkenbijlidl.nl/nl/hulpkracht-1245.htm
Dit geldt in ieder geval voor de hele Lidl-keten in Nederland én in België.
:

Antwoorden (3)

Hij zal het minimum jeugdloon krijgen en dat is per uur voor een 16 jarige 3,58 euro
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik geef geen min.
Het ligt er wel aan of het een bijbaan is of niet.
Indien het minder is dan 12 uur per week, verdien je meer per uur.
Indien het een bijbaan is, krijg je een inclusief loon (met sowieso vakantiegeld).
Meestal kom je dan uit tussen de 4 en 5 euro per uur.
ronron1212
5 jaar geleden
Hij 16 jaar dus bijbaan schoolplichtig.
ronron1212
5 jaar geleden
Zie ook voor meer info even de link
ronron1212
5 jaar geleden
dank @LeonardN
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ronron1212, dit is een voorbeeld van AH. Wel nog eind 2018, maar dan kun je zien dat je met 12 uur en minder een inclusief loon hebt.
https://uurtarief.tips/nl/zzp/vulploegmedewerker/uurloon-vakkenvuller-ah
LeonardN
5 jaar geleden
-min. "Hij zal het minimum jeugdloon krijgen" Dat is niet het geval. Hij zal onder de CAO VGL gaan vallen en die geeft beduidend meer dan het minimum jeugdloon.
Hallo mevrouw,
Omdat het een nogal lastig stukje was, zal ik het toevoegen als foto.
Hier komt het antwoord
5,89 per uur kan uw zoon dus verwachten als hulp.
https://www.fnv.nl/cao-sector/handel/supermarkten/cao-supermarkt-vgl/cao-lidl-winkelpersoneel
Zojuist de cao gevonden van Lidl.
Kijk even op pagina 41. Hier staat de loonlijst (2017). Zal nu iets meer zijn.
Stel uw zoon komt aan de kassa is B.
Er wordt in de lijst geen rekening gehouden met vakantiegeld, uren (minder werken), toeslagen weekend, feestdagen etc.
In de lijst staat dan bij 16 jaar 4,85 per uur.
Toegevoegd op 19 februari 2019 12:50: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Er wordt niet om een gemiddelde gevraagd. https://www.indeed.nl/cmp/Lidl/salaries De site die deze getallen geeft baseert zich op wat mensen insturen wat zij als loon krijgen. Als daar mensen bij zitten die ouder zijn dan 16 en het minimumloon gegeven wordt, houdt dat in dat je een hoger bedrag krijgt dan een 16 jarige zal verdienen.
LeonardN
5 jaar geleden
Op je toevoeging.
Kijk dat is een veel beter document. Min weggetrokken. Bij A vulploegmedewerker (waar gok ik de meeste 16-jarigen zullen starten) kom je dan uit op 3,98 per uur en dat zou idd hoger kunnen liggen sinds januari 2019.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Benieuwd wat je bij ons (Lidl) bij een 12 - urige werkweek kunt verdienen?
Ben je 16 jaar dan verdien je € 63; per week!*
Ben je 17 jaar dan verdien je € 72; per week!*
Ben je 18 jaar dan verdien je € 79; per week!*
Ben je 19 jaar dan verdien je € 92; per week!*
Ben je 20 jaar dan verdien je € 107; per week!*
+ Ben je 21+ jaar dan verdien je € 125; per week!*
*Bovengenoemde bedragen is het all-in brutoloon.
63/12= € 5,25. Er zijn Lidl supermarkten die meer betalen, en soms wordt voor zondagsdiensten meer betaald.
Reiskosten worden vergoed en extra’s zoals vakantiegeld en toeslagen worden direct per maand betaald.
Zo gek ver zit je er niet naast met € 5,89 per uur voor een hulpkracht die niet alleen vakken vult.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@PJJMulder, ik zie dat de bron weggevallen is.
https://www.werkenbijlidl.nl/nl/jobsearch/Hulpkracht-Maarssen-2-12-uur-3327
Dat zal afhangen van wat de Lidl betaalt maar minstens conformeren zij zich aan de CAO VGL.

https://www.flexnieuws.nl/wp-content/uploads/2018/05/AVV-CAO-Supermarkten-2018-2019-25-04-18.pdf

Per 1 maart 2018 stelt deze dat iemand in :
cat A (vulploeg) minsten €4,06 bruto per uur moet verdienen.
cat B (kassa) minstens €4,95 bruto per uur moet verdienen.

(en over een paar dagen)
Per 1 maart 2019 stelt deze dat iemand in
cat A (vulploeg) minsten €4,12 bruto per uur moet verdienen.
cat B (kassa) minstens €5,02 bruto per uur moet verdienen.

De Lidl mag hier positief van afwijken. (maw ze mogen meer betalen dan dat).

Mocht je zoon aan de slag gaan als "hulpkracht" dan zou dat bij een 12-urige werkweek volgens deze site van de Lidl neerkomen op:

Benieuwd wat je bij ons bij een 12 - urige werkweek kunt verdienen?

Ben je 16 jaar dan verdien je € 63; per week!*

En dat is 5,25 per uur.
---
Met dank aan JoanDArc voor de link:
https://www.werkenbijlidl.nl/nl/hulpkracht-1245.htm
Toegevoegd op 19 februari 2019 14:50: tekst