Kan je met terugwerkende kracht het te kort aan salaris terugkrijgen na 1,5 jaar?

Ik heb een aanvullende arbeidsovereenkomst gekregen naar aanleiding van een functioneringsgesprek, maar was die vergeten rmgetekend retour te sturen. Inmiddels wel gedaan alleen nu ruim 1,5 jaar later. Heb je dan nog recht op het te kort aan salaris wat je in die periode niet hebt ontvangen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Heb je in de 1,5 jaar nooit een melding gekregen dat je dit nog moest doen?

Antwoorden (1)

Een arbeidsovereenkomst is volgens de wet vormvrij, dus mondelinge arbeidsovereenkomst is ook rechtsgeldig, er is niet per se een handtekening nodig. In principe had de werkgever dus al meer moeten betalen, als dat is overeengekomen. Je hebt in dit geval recht op betaling zoals afgesproken, dus ook op nabetaling voor zover dit niet is gebeurd.