Waaruit blijkt dat men betrouwbaar is als hij/zij dat in een sollicitatie brief zet?

Over het algemeen vermelden mensen in hun sollicitatiebrief best vaak dat ze betrouwbaar zijn. Dat wil ik ook doen. Ik weet zelf dat ik betrouwbaar ben maar weet niet hoe ik dit moet verwoorden zonder dat het heel simpel of sukkelig overkomt.
Bijvoorbeeld: 'Ik ben betrouwbaar omdat als mensen mij een geheim vertellen ik het aan niemand door vertel.' Dat is de waarheid maar nou niet bepaald een zin die je in een sollicitatiebrief zet, naar mijn idee.
Wat zijn wel zinnen waaruit je kan laten blijken dat je betrouwbaar bent en wat ook een beetje professioneel overkomt? Over het algemeen genomen zinnen dus, niet op een bepaald persoon van toepassing.

8 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gezien je eerdere vraag, dit zal (en moet) a.d.h.v. een VOG.
http://www.bruseco.nl/vacatures_directie_chauffeur/selectieprocedure.html
https://www.justis.nl/producten/vog/
Rutge
8 jaar geleden
Adhv een VOG is niet te zien of iemand betrouwbaar is, tenzij diegene voor oplichterij of diefstal oid is veroordeeld. Ik kan nog zo betrouwbaar zijn maar geen VOG kunnen krijgen omdat ik ben veroordeeld wegens geweldpleging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of je betrouwbaar bent kun je alleen op den duur bewijzen. Door op te schrijven dat je betrouwbaar bent, op wat voor een manier dan ook, overtuig je niemand. Als er gezocht wordt naar een betrouwbare medewerker, zet ik dat niet in mijn brief bij mijn kwaliteiten, daar moeten ze maar achter komen als ik daar werk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rutge Ik zou dit zelf nooit bij mijn kwaliteiten vermelden, maar als je dat toch zou willen doen is de STAR methode wellicht iets voor je. http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/sollicitatiegesprek/gesprekstechnieken/star
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik zou het woord discreet gebruiken. Klinkt chique en heeft meerdere betekenissen. Waaronder betrouwbaar :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldemort: 'Discreet' wekt bij mij niet in de eerste plaats de associatie van betrouwbaar. :-) @Rutge, ben ik volledig met je eens, maar het is al positief dat je de bereidheid toont er een te willen verstrekken. En verder sluit ik me aan bij Crea.

Het beste antwoord

Je zou een zin kunnen gebruiken als de volgende: "Ik ben betrouwbaar omdat ik me altijd houd aan de gemaakte afspraken.". Dus je betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat je altijd afspraken nakomt.

Ook zou je kunnen schrijven dat collega's of leidinggevenden altijd jouw betrouwbaarheid (en andere zelf aan te vullen eigenschappen, zoals bijvoorbeeld enthousiasme) waardeerden.
Antoni
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij oudere werknemers die niet op hun eerste baan solliciteren, zie je vaak dat ze het omgaan met vertrouwelijke gegevens aantonen vanuit hun eerdere baan/banen. Een medisch secretaresse ziet bijv. heel veel patiëntendossiers voorbijkomen; zij kan daarnaar verwijzen als ze later weer terecht komt op een vertrouwenspositie.

Zelf heb je daar misschien weinig aan, maar je zou kunnen aangeven dat je desgevraagd een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) kunt overleggen.