Welke rechten heb ik bij collectief ontslag?

Bij mijn werkgever is collectief ontslag aangevraagd voor 18 werknemers waar ik ook onder val. Mijn ontslag gaat per 1 februari in en heb een outplacement aangeboden gekregen. Waar heb ik nu zoal recht op? Heb ik ook recht op een uitkering? En zijn er ook dingen die ik kan eisen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn salaris is rond de 30.000 per jaar. Heeft dit ook nog invloed?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
We missen info over je lengte dienst verband . Soort AO . Bep of onbep . Hebben de bonden een sociaal plan goedgekeurd . Is het collectief ontslag op economische gronden of ? Zoek anders raad bij het juridisch loket ( rechts winkel ) en zorg dat je al je bescheiden ( papieren ) bij je hebt . Al je AO's jaar uitdraaien en ook de aanzeggingen enz
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Niks tekenen totdat je duidelijkheid hebt over de situatie en je rechten! Alles mee nemen naar huis en je niet laten dwingen.

Het beste antwoord

Hel hele proces van werkeloos worden is beschreven bij het UWV (zie de link). Bij een collectief ontslag wordt het UWV ook ingeschakeld zodat op een efficiënte wijze voorlichting kan worden gegeven en uitkeringen kunnen worden aangevraagd. Uw werkgever is ook verplicht dit ontslag te melden bij het UWV.

Ik zou ook gebruik maken van de ondersteuning die met de outsourcing wordt gegeven.

Voor precieze rechten en plichten en wat te doen kunt u het beste contact opnemen met het UWV.