DUO studieschuld weg met Thuisstudie bij NHA?

Hallo,
Nu ongeveer 2 jaar geleden ben ik gestopt met school ik deed daar een opleiding niveau 3 waardoor ik een studieschuld heb gekregen.
Ik wil graag een diploma behalen naast mijn fulltime baan, na wat googlen is NHA Thuisstudie op mijn pad gekomen, Gewichtsconsulent.
Van DUO moet ik een diploma behalen van minimaal niveau 3 en het moet erkend OCW zijn.

Nu is mijn vraag: Wat is het verschil tussen het kopje MBO-opleidingen of beroepscursussen? Aangezien de duur van een beroepscursus of een MBO- opleiding niet veel verschilt...
Als ik de beroepscursus gewichtsconsulent volg is dit dan een waardevol diploma of is dit ter aanvulling op een soort gelijke opleiding?

www.nha.nl

Dit is de link van de Beroepscursus die ik wil volgen:
http://www.nha.nl/cursus/beroepscursussen/Voeding-en-sport/voeding-en-sport/gewichtsconsulent.aspx

Groetjes Samantha

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
.

Antwoorden (1)

Helaas ik zit met hetzelfde probleem.
Een MBO opleiding heeft een verplichte stage. Dus een thuisstudie is geen optie.
Om je schuld kwijt te raken moet je gewoon een MBO 3/4 opleiding doen en afmaken. En dus ook die achterlijke stage lopen.

Thuisstudies MBO zonder stage bestaan niet...helaas.